Werken bij...

Welkom bij de Duckstadse vacaturebank.

Vacature: Brandmanager Donald Duck


Functieomschrijving
Donald Duck is één van de grootste familiemerken en heeft het grootste printbereik in Nederland. Daarnaast is het een van de meest vrolijke en impactvolle merken van Sanoma. Onder het merk Donald Duck wordt een groot aantal printproducten uitgegeven, waaronder het vrolijke weekblad Donald Duck, Donald Duck Junior, Donald Duck Extra en Katrien Duck. Maar ook de Pockets, albums en vakantieboeken. Het digitale productportfolio bestaat naast de succesvolle social media kanalen uit DonaldDuck.nl, het eigen e-commerce platform de Donald Duck Shop, de educatieve game DuckWorld en de online typecursus DuckTypen.

Gaat jouw hart sneller kloppen van ijzersterke marketing, pr, het bedenken en bijdragen aan merkontwikkeling en new business en word je blij van het merk Donald Duck? Ben je commercieel, ondernemend, creatief en een aanpakker? En vind je het belangrijk op maatschappelijk vlak relevant te zijn als merk? Dan is deze baan misschien geknipt voor jou.

We zijn per direct op zoek naar een ervaren marketeer voor de marketing- en communicatieafdeling binnen het Brand Marketing-team van Donald Duck, waar elke dag met veel passie en plezier wordt gewerkt. In deze uitdagende functie werk je in een zeer gemotiveerd team, binnen een dynamische organisatie en informele werksfeer.

In deze rol ligt de focus op merk en communicatie,  o.a.: pr (strategie, persberichten, perscontacten), partnerships, het verder uitdragen van het merk onder meer door impactvolle campagnecreatie en het initiëren van new business initiatieven. Daarnaast ben je bezig met mvo onderwerpen, doe je onderzoek (doelgroep en markt) en het verder brengen van nieuwe producten als de Dyslexie productlijn. Enkele van de andere belangrijkste vereisten zijn: ervaring in marketing en communicatie, proactief en onafhankelijk kunnen werken, vaardigheden voor stakeholdermanagement en gewend aan een snel bewegende, steeds veranderende, dynamische organisatie en uitstekende projectmanagementervaring. Je rapporteert aan de marketingmanager van Donald Duck.

Wat heb jij in huis?
  • HBO werk- en denkniveau, met minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van communicatie/pr/media
  • Je bent proactief, commercieel, creatief en ondernemend
  • Je hebt sterke, relatie-opbouwende en communicatieve vaardigheden
  • Je bent communicatief sterk in woord en geschrift; jij weet hoe een boodschap het meest effectief overkomt
  • Je bent een enthousiaste, flexibele teamplayer en no-nonsense type met ambitie en overtuigingskracht; je weet binnen een matrix-organisatie de verschillende belangen af te wegen en voor elkaar te krijgen
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en doet wat nodig is om doelstellingen te realiseren en hebt geen negen tot vijf mentaliteit
  • Bovenal: je bent down to earth en hebt gevoel voor humor!

Interesse?
Reageer snel, uiterlijk 31 maart, je CV en motivatie naar Marjolijn.hoffmans@sanoma.com.

Over Sanoma
Sanoma Media Netherlands heeft het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio van Nederland. Met sterke merken binnen tijdschriften, websites, video apps, evenementen, content marketing en e-commerce is Sanoma een toonaangevend mediabedrijf. Het portfolio bestaat uit meer dan 30 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Libelle, Margriet, NU.nl, Scoupy, Libelle Zomerweek, VIVA400, vtwonen en Veronica Magazine.

Bekijk meer...